Penyakit tekanan darah tinggi ataupun nama lainnya hipertensi, bukanlah satu penyakit yang asing bagi penduduk di Malaysia. Menurut statistik, sebanyak 37% daripada penduduk yang berumur 18 tahun ke atas, mempunyai masalah tekanan darah tinggi.

Hipertensi sering digelar sebagai “pembunuh senyap” kerana penyakit ini tidak menunjukkan ciri-cirinya secara terang-terangan. Malah mereka yang menghidapi tekanan darah tinggi ini merasakan seolah-olah tiada apa yang berlaku pada diri mereka sehinggalah penyakit ini sudah menjadi semakin serius.

Tahukah anda, bahawa hipertensi ini boleh dikawal dan boleh dirawat dengan segera tanpa menggunakan ubat?

Saya ingin kongsikan, bagaimana caranya menurunkan tekanan darah tinggi dengan cepat.

Apa akan terjadi sekiranya tekanan darah tetap tinggi dan dibiarkan tanpa sebarang ikhtiar?

Jika hipertensi ini dibiarkan tanpa sebarang ubat ataupun ikhtiar, komplikasi yang lebih teruk dari tekanan darah tinggi boleh berlaku.

Tekanan darah yang berlebihan boleh merosakkan pembuluh darah yang besar dan juga yang kecil.

Contoh kerosakan pembuluh darah yang besar adalah seperti strok dan serangan jantung. Manakala contoh kerosakan pembuluh darah yang kecil ialah kegagalan buah pinggang dan gangguan penglihatan disebabkan kerosakan mata.

Satu lagi komplikasi akibat tekanan darah tinggi ialah ‘atrial fibrillation’ atau degupan jantung yang tidak stabil. Ini menyebabkan pesakit merasa berdebar-debar dan kadang-kala pening dan sesak nafas.

Tekanan darah tinggi juga boleh menyebabkan jantung membengkak dan boleh berlarutan hingga ke peringkat lemah jantung. Jantung terpaksa bekerja lebih kuat untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Satu lagi komplikasi ialah bengkak di saluran darah utama yang paling besar di badan manusia dinamakan aorta. Salur darah ini membawa darah yang padat kandungan oksigen dari jantung ke seluruh organ tubuh. Pembengkakan aorta ini dipanggil aneurisme. Aneurisme ini kadangkala boleh menyebabkan aorta terkoyak atau bocor dan berlaku pendarahan yang banyak. Komplikasi ini boleh menyebabkan pesakit maut.

Sebelum komplikasi yang lebih teruk dan kronik menyerang, berikhtiarlah dengan menggunakan tonik merah Vivix. Keistimewaan Vivix yang tak disangkal lagi, telah membantu ramai pesakit darah tinggi bebas daripada hipertensi dan ada yang telah bebas daripada bergantung sepenuhnya kepada ubat hospital.

Cara turunkan darah tinggi dengan cepatApa Keistimewaan Vivix Sehingga Mampu Menurunkan Tekanan Darah Tinggi?

Bagi anda yang belum tahu, bagaimana rupanya tonik merah Vivix ni, boleh tengok gambar di bawah.

cara turunkan tekanan darah tinggi

Kandungan Vivix yang kaya dengan resveratrol sangat-sangat membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Resveratrol dapat menurunkan trigliserida , LDL, dan lemak berlebihan di dalam darah serta meningkatkan nisbah kolesterol HDL dan LDL. Resveratrol di dalam Vivix juga berperanan sebagai ” pembersih pembuluh darah “, membantu menurunkan kepekatan darah dan mencegah terbentuknya pembekuan darah.

Resveratrol yang terkandung di dalam Vivix juga dapat mencegah terbentuknya arteosklerosis (keradangan pada pembuluh darah), mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh, serta dapat memperbaiki pengerasan pembuluh nadi dan tekanan darah serta mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah jantung.

cara turunkan tekanan darah tinggi dengan cepat

Satu botol Vivix adalah untuk tempoh penggunaan selama sebulan. Dan sebotol Vivix menyamai kuantiti resverstrol yang terdapat di dalam 3000 gelas red wain. Tapi, kita tak boleh minum red wain kan? Jadi, untuk dapatkan keistimewaan resveratrol, Vivix adalah pilihan terbaik untuk anda. Syarikat Shaklee telah membelanjakan berbillion dolar dalam menjayakan penghasilan Vivix ni. Sangat rugilah kiranya kalau kita tidak manfaatkan kelebihan yang ada dalam Vivix.

Betul ke Tekanan Darah Tinggi boleh Turun dengan Vivix?

Masih ragu-ragu dengan kehebatan Vivix ni? Okay..Takpe. Meh saya nak kongsikan beberapa testimoni customer yang telah bepuas hati selepas konsisten mengamalkan Vivix untuk masalah tekanan darah tinggi mereka.

Testimoni 1

“Mak Sha sendiri.. Mak sha darah tinggi 200++ yang tak pernah turun. Mak berubah masa jaga anak sha tahn lepas masa sha kerja malam. Mak selalu pening, nak pitam, kebas tangan, tak larat, mudah demam…

Selepas konsisten Vivix:-

Mak bagitahu badan dah berpeluh.. Sekarang memang nampak sangat perubahan mak berbanding dulu asyik baring je dalam bilik, termenung dan diam je.. Sekarang dah boleh dengar jeritan mak marah cucu, dengar ketawa mak bergurau dengan ayah. Mak dah tak terperap dalam bilik, dah kuat berjalan…heheheh.. Alhamdulillah.. Syukur Ya Rabb..” – Bonda Sha

cara turunkan tekanan darah tinggi dengan cepat

Testimoni 2

“Mak saya ada hipertensi. Dia sampai kena warded sebab tiba-tiba kena stroke. Pastu kolestrol level memang high. Dia selalu penat, stress dalam kerja dan urus rumah. Dah lah saya jauh nak tengok-tengok mak.”

In the end, saya bagi mak Vivix. Paling best tengok muka mak berseri dah. Makcik-makcik cakap mak kembali muda. Mak cakap, ubat darah tinggi yang banyak sangat tu, dia tak yah makan dah. Mak lebih cergas dan sihat. Alhamduillah syukur. Vivix memng sangat perlu dalam seisi keluarga kami.” – Nida Syam

Inilah salah satu luahan seorang anak yang risaukan kesihatan ibunya yang berada berjauhan daripadanya di kampung. Ibunya yang mengalami hipertensi dan kolestrol tinggi, pernah ditahan ward kerana diserang stroke. Allahuakbar…

Tapi…. Alhamdulillah selepas konsisten dengan Vivix…. Inilah hasilnya…

cara cepat turunkan tekanan darah tinggi

 

Testimoni 3

“Sejarah sakit abah 2012 tidak boleh dikenang… Tiba-tiba abah jatuh sakit.. Sakit yang boleh membawa maut..

Darah tinggi yang melampau membawa ke serangan jantung dan pendarahan dalam kepala.. berkampung di hospital Klang hampir sebulan.. di PPUM 2 minggu.. Darah beku merebak ke sebelah kanan kepala hingga abah strok sebelah kiri badan dan yang paling kami tak mahu ingat abah lupa siapa yang ada disekelilingnya.. Sebak pulak..

Kalau nak cerita memang panjang.. Tapi kini dah 3 botol Vivix abah consume..Kesihatan abah makin pulih.. Alhamdulillah.. Dulu siapa jangka abah boleh berjalan kembali, bawa motor keliling kampung, pergi masjid..pergi ke pasar..” – Asnie FaisIzzull

cara cepat turunkan tekanan darah tinggi

 

Jika anda mengalami tekanan darah yang tinggi, jangan ambil serius mengenai hal ini. Dapatkan pemeriksaan doktor untuk pemeriksaan lanjut. Selain daripada itu, anda boleh berikhtiar dengan Vivix Shaklee bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan anda.

Jangan malu jangan segan untuk hubungi saya. Anda akan diberi info lanjut mengenai produk ini serta konsultasi secara ekslusif. Anda juga boleh mendapatkan harga ekslusif untuk produk ini melalui saya.

 

Duit boleh dicari, tetapi rasa SIHAT itu ‘MAHAL’ harganya.

Hubungi saya :-

Nurul Hidayah Zakaria

-Pengedar Shaklee Bertauliah-

Whatsapp/SMS/Telefon : 019-6698505

PM Facebook : Nurul Hidayah Zakaria

 

Cara Cepat Turunkan Tekanan Darah Tinggi

One thought on “Cara Cepat Turunkan Tekanan Darah Tinggi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge